lthjrtatguidadig.blogg.se

Kuriosa om mig; Jag älskar historia så därför känns det extra mäktigt att jag blev döpt till namnet Petra! Visste du att Petra betyder sten på grekiska? Och att Petra även är en stad i Jordanien, som sedan 2007 räknas till ett av jordens 7 underverk? Petra är med andra ord ett mäktigt namn, och jag bär det med stolhet och glädje! Jag kommer från Norrland och är bosatt i huvudstaden. Att följa mitt hjärta är lika viktigt för mig som att andas. Att få bo på en plats där jag får massor med inspiration likaså! Tänk vad härligt att bli fylld av kärlek bara genom att gå ut genom dörren! Det är vad Stockholm gör med mig! Något annat som gör mig glad är att kommunicera och inspirera genom det skrivna ordet! Så en dag i juli 2015 slog jag två flugor i en smäll, och startade bloggen låt hjärtat guida dig. Jag har även funnit glädjen i instagram. Följ mig på: PeTHra9

Jag vill bo i Stockholm

Kategori: Allmänt

 
Mitt hjärta tillhör Stockholm...
 
 
I denna stad började min pånyttfödelse. Långsamt började jag våga visa mina själasår mer öppet, och en villighet att läka ut växte sig allt starkare. Jag lät mina höga murar av rädsla och ångest brytas ner för att släppa in det mitt hjärta skrek efter. Självkärlek. Jag mötte likasinnade här. Vi förenades i en djup, själslig smärta och i sökandet efter en djupare mening. Åren här blev början på nya, varma vänskapsrelationer som varit och är väldigt viktiga och värdefulla för mig.
 
 
Min konstnärssjäl började äntligen blomma ut. Söder blev min oas i kaoset, syret som fick mitt hjärta att gå från slutet till på glänt. Stockholm gav min själ det bränsle jag längtat efter så många år. Staden väckte den passionerade människa jag är född att vara.
 
 
Lycklig! Fri! Inspirerad! Jag har saknat Stockholm så att det värker i mig. Nu när jag är här förstår jag hur mycket. Bostadsbristen här, och längtan efter ett eget boende blev en av den största anledningarna, till att jag flyttade norrut 2012. Men hjärtat och själen vill helst bo här.
 
 
Ikväll har jag spenderat flera timmar på ett av mina absoluta favoritfik på Söder. Läst igenom min astrologiska prognos och tappat hakan vid flera tillfällen över hur pricksäker den är. Läskigt pricksäker. Seriös astrologi är ett otroligt verktyg för personlig utveckling och andlig växt!
 
 
Några kloka ord ur min astrologiska prognos. Jag är mållös och det händer inte ofta. En magisk afton med magisk läsning kan konstateras. Och jag har sett människor komma och gå. Hört språk som spanska, engelska, norska och svenska. Insupit och njutit varje minut av atmosfären och min egentid! Så tacksam! Så fylld av sorg, glädje, inspiration och kärlek. Hopp om framtiden och en klar insikt i att jag vill tillbaka till staden i mitt hjärta.

KOMMENTARER:

  • Kamilla säger:
    2015-08-01 | 20:14:45

    Så fint du skriver Petra, kan riktigt känna din tillhörighet i Stockholm. <3

    Svar: Tack älskade Kamilla 💖 Jo, Stockholm har tagit mitt hjärta med storm och omfamnat mig i kärlek!
    lthjrtatguidadig.blogg.se

Kommentera inlägget här: