lthjrtatguidadig.blogg.se

Kuriosa om mig; Jag älskar historia så därför känns det extra mäktigt att jag blev döpt till namnet Petra! Visste du att Petra betyder sten på grekiska? Och att Petra även är en stad i Jordanien, som sedan 2007 räknas till ett av jordens 7 underverk? Petra är med andra ord ett mäktigt namn, och jag bär det med stolhet och glädje! Jag kommer från Norrland och är bosatt i huvudstaden. Att följa mitt hjärta är lika viktigt för mig som att andas. Att få bo på en plats där jag får massor med inspiration likaså! Tänk vad härligt att bli fylld av kärlek bara genom att gå ut genom dörren! Det är vad Stockholm gör med mig! Något annat som gör mig glad är att kommunicera och inspirera genom det skrivna ordet! Så en dag i juli 2015 slog jag två flugor i en smäll, och startade bloggen låt hjärtat guida dig. Jag har även funnit glädjen i instagram. Följ mig på: PeTHra9

Abstinent sen 7/2!

Kategori: Allmänt

 
Solen skiner på en blå himmel med trots det så vaknar jag med samma tunga ångest som hela veckan. Den som gör att jag lägger mig i fosterställning och inte klarar av att kliva upp. När jag väl lyckas ta mig upp så öppnar jag alltid fönstret och vädrar in frisk luft. Frisk luft och naturen lättar som regel min ångest markant! Nu känns det mycket bättre 💖
 
 
Jag har fixat en bra frukost för mig och peppar inför ett benpass följt av cardio på gymmet! Försöker ta inspiration av andra hälsosamma och starka kost och träningsförebilder för ökad styrka och pepp (och inte surfa in på bakbloggar som jag haft tendens till att göra annars) Känner skillnad i kroppen på bara 6 dagar i form av viktnedgång. Egot sörjer sin snuttefilt och det är nog därför jag vaknar så fylld av tyngd och ångest. Men mitt friska jag hyllar mig själv över att jag har varit abstinent sen förra söndagen från raffinerst socker och överätning. 
 
 
Kommentera inlägget här: