lthjrtatguidadig.blogg.se

Kuriosa om mig; Jag älskar historia så därför känns det extra mäktigt att jag blev döpt till namnet Petra! Visste du att Petra betyder sten på grekiska? Och att Petra även är en stad i Jordanien, som sedan 2007 räknas till ett av jordens 7 underverk? Petra är med andra ord ett mäktigt namn, och jag bär det med stolhet och glädje! Jag kommer från Norrland och är bosatt i huvudstaden. Att följa mitt hjärta är lika viktigt för mig som att andas. Att få bo på en plats där jag får massor med inspiration likaså! Tänk vad härligt att bli fylld av kärlek bara genom att gå ut genom dörren! Det är vad Stockholm gör med mig! Något annat som gör mig glad är att kommunicera och inspirera genom det skrivna ordet! Så en dag i juli 2015 slog jag två flugor i en smäll, och startade bloggen låt hjärtat guida dig. Jag har även funnit glädjen i instagram. Följ mig på: PeTHra9

En tisdag i Februari

Kategori: Allmänt

Idag har jag varit på möte för vuxna barn och det var så otroligt skönt. Det är helt magiskt hur mycket jag har stärkts som människa sedan jag började gå på dessa möten! Jag läker ihop i själen på ett så vackert, transperant, värdigt och äkta vis, och jag är så innerligt tacksam för att min vän tipsade mig om denna stödverksamhet. Its a keeper cause it works!
 
Efter mötet knatade jag iväg till Myrorna och lämnade både skor och kläder, och det är också en fantastisk känsla! Att få ge vilkorslöst och samtidigt göra plats för det nya som komma skall i mitt liv. Kanske blir det plats för nya kläder och skor? Eller nya vänner och en romantisk kärlek? Eller ekonomiskt överflöd, en egen lägenhet, sunda tankar och vanor? Who knows? För mig är det även en symbolisk handling att skänka till Myrorna. Jag öppnar upp kanalen för att ta emot på flera fronter än bara det materiella. Jag välkomnar det nya som känns bra inuti och som lyfter mig.
 
Anyhow. Efter Myrorna gick jag hem och mumsade i mig lite lasagne från igår och vilade sen middag. Jag har varit väldigt trött idag och i stort behov av att vila. Kvicknade till vid 7 och kände för att vara kreativ i köket, så jag trollade fram hemmagjord rawchoklad. Alltså wow vad enkelt att trolla fram! Det är bara 5 ingredienser liksom och SÅ gott! Recept på härligheten kommer imorgon!
 
 
Jag avrundade denna tisdagen med att köra ett skönt styrkepass på F&S. Väldigt, väldigt upplyftande och positivenergi givande! Nu är jag nöjd i kropp, själ och hjärta!
Kommentera inlägget här: