lthjrtatguidadig.blogg.se

Kuriosa om mig; Jag älskar historia så därför känns det extra mäktigt att jag blev döpt till namnet Petra! Visste du att Petra betyder sten på grekiska? Och att Petra även är en stad i Jordanien, som sedan 2007 räknas till ett av jordens 7 underverk? Petra är med andra ord ett mäktigt namn, och jag bär det med stolhet och glädje! Jag kommer från Norrland och är bosatt i huvudstaden. Att följa mitt hjärta är lika viktigt för mig som att andas. Att få bo på en plats där jag får massor med inspiration likaså! Tänk vad härligt att bli fylld av kärlek bara genom att gå ut genom dörren! Det är vad Stockholm gör med mig! Något annat som gör mig glad är att kommunicera och inspirera genom det skrivna ordet! Så en dag i juli 2015 slog jag två flugor i en smäll, och startade bloggen låt hjärtat guida dig. Jag har även funnit glädjen i instagram. Följ mig på: PeTHra9

On the run

Kategori: Allmänt

 
 
Peeps on the run! Coolt foto i motsol.
 
 
Jag gillar att fånga liv(et) och rörelse på foto! Och är det något som är enkelt så är det att hitta (och fånga) liv och rörelse i Stockholm en lördag klockan ett! Love!
 
 
Livet i rörelse 💖
 
 
Inte fullt lika enkelt var det att hitta ett fik med lediga platser! Det märks att vi svenskar älskar att fika och med all rätt! Mysfika och härliga samtal är något av det jag gillar bäst! Efter en stund hittade vi plats på en av Stockholms alla Waynes Coffee! Det blev en varm surgdegsmacka med haloumi och paprika för min del. Den gick inte av för hackor! Efter några timmars mys kramade jag min vän hejdå. Hann även med att utbyta charmiga leenden med en och annan vacker man på väg hemåt. I love to flirt! Känner mig levande och vacker och glädjs åt att livet bjuder mig på livsglädje och hjärtlig energi!
 
 
Här är jag fortfarande hemma och på G att knata ner till människobyn för mysfikan! 
 
 
Med risk för att upprepa mig själv! (...but hey, why kill a success?) Lipfinity nummer 125 is the shit! Jag älskart! 
 
 
Älskar även att mixa smycken i guld med silver och dessa darlings invigdes idag! Korset står för min tro och åttan för mitt livsnummer och är även symbolen för evigheten.
 
 
Kommentera inlägget här: