lthjrtatguidadig.blogg.se

Kuriosa om mig; Jag älskar historia så därför känns det extra mäktigt att jag blev döpt till namnet Petra! Visste du att Petra betyder sten på grekiska? Och att Petra även är en stad i Jordanien, som sedan 2007 räknas till ett av jordens 7 underverk? Petra är med andra ord ett mäktigt namn, och jag bär det med stolhet och glädje! Jag kommer från Norrland och är bosatt i huvudstaden. Att följa mitt hjärta är lika viktigt för mig som att andas. Att få bo på en plats där jag får massor med inspiration likaså! Tänk vad härligt att bli fylld av kärlek bara genom att gå ut genom dörren! Det är vad Stockholm gör med mig! Något annat som gör mig glad är att kommunicera och inspirera genom det skrivna ordet! Så en dag i juli 2015 slog jag två flugor i en smäll, och startade bloggen låt hjärtat guida dig. Jag har även funnit glädjen i instagram. Följ mig på: PeTHra9

Having a cold...

Kategori: Allmänt

Yepp! It started a few days ago with me sneezing like a million times! Jeeeeze! I felt just like Prosit in the Disneyfilm Snow-white, ha,ha, and tonight (or this very early morning at 02:30) I woke up feeling worse. Not so much fun and I'm having headaches and a nose like Rudolf! Still sneezing too!
 
 
Me this early morning wakung up with my cold. Yepp, a bit frustrated, tired and at the same time wired up. So, I am taking it very easy today, and the only thing I have done so far, is going to the church. It's my Tuesdayroutine to go to my local church to meditate. I am so happy and grateful that they arrange a "drop-in meditation" for everybody and anyone who fancy that! I think its so brilliant, loveable, cosy and relaxing to participate and a real heart opener! Very much needed today when I am feeling low and in need of love and energy and healing. I also have been drinking even more citruswater, and I'm eating a lots of vegetables, fruits, berries and clean food. I want to help my body to heal the best way I can.
 
 
My lunch today! So fresh and yammi and for shure a present to my body! Food is medicine! 
Kommentera inlägget här: