lthjrtatguidadig.blogg.se

Kuriosa om mig; Jag älskar historia så därför känns det extra mäktigt att jag blev döpt till namnet Petra! Visste du att Petra betyder sten på grekiska? Och att Petra även är en stad i Jordanien, som sedan 2007 räknas till ett av jordens 7 underverk? Petra är med andra ord ett mäktigt namn, och jag bär det med stolhet och glädje! Jag kommer från Norrland och är bosatt i huvudstaden. Att följa mitt hjärta är lika viktigt för mig som att andas. Att få bo på en plats där jag får massor med inspiration likaså! Tänk vad härligt att bli fylld av kärlek bara genom att gå ut genom dörren! Det är vad Stockholm gör med mig! Något annat som gör mig glad är att kommunicera och inspirera genom det skrivna ordet! Så en dag i juli 2015 slog jag två flugor i en smäll, och startade bloggen låt hjärtat guida dig. Jag har även funnit glädjen i instagram. Följ mig på: PeTHra9

Tacksamhetsövning 10:e Mars

Kategori: Allmänt

 
1. Att jag bor granne med ett så fantastiskt inspirerande företag som Lejonmedia! Företaget sprider massa glädje, positiv energi och kärlek runt sig! Igår gjorde dem min dag extra fin bara genom sin existens. Lejonmedia höll i ett event för en ny celsiussmak, och hade massa roliga happenings för sig på stan och på kontoret. Jag bor ju mitt emot deras kontor och skådade deras event på avstånd. Lite lagom busigt, glatt och crazy! Stora, röda hallon som sprang runt är ett exempel! (Googla på Bingo Rimer så får ni se!) Och mitt upp i allt detta glada var jag själv väldigt nere. Hade haft ett riktigt tungt och frustrerande samtal med FK. (Inget jag väljer att gå vidare in på här) Em tung dag var det iallafall så att få något annat att fokusera på hjälpte mig massor! Under kvällen tog jag en kvällspromenad för att lätta sinnet och på väg hem fick jag en idé. Hur vända min tunga dag? Vad göra? Jo, ta mod till mig och knata in på Lejonmedia och tacka dem. Tacka dem för att de omedvetna om detta varit mitt solsken på en tung, mörk och molnig dag. Jag kände, att genom att göra detta skulle jag kunna vända dagen för mig, och samtidigt få chansen att sprida kärlek och glädje! Jag tycker att det är SÅ viktigt att använda motgång till något positivt. Och jag tycker det är lika viktigt att berätta för andra om dem inspirerar mig! Livet är för kort för att inte våga. Igår var jag så ledsen att jag inte hade något att förlora. Och mitt tack blev väldigt väl emottaget! Jag fick två bamsekramar av Bingo! Så himla go! Och han serverade mig en hälsosam dessert och en celsius i bara farten! Alltså vilken härlig människa! Glädjespridare deluxe! På väg ut stack han dessutom åt mig en goodiebag. This made my day! Blir varm i hjärtat av bara tanken på detta! Tack 💖
 
 
 
2. Tacksam för min familj! Min oas i kaoset. Min trygga hamn. Älskar dem!
 
3. Tacksam för motgångarna. Motvilligt erkännes att dem sätter ting på sin spets och jag blir medveten om vad som är viktigt för mig. Och jag står upp för mig själv med kraft och mod!
 
 
Kommentera inlägget här: