lthjrtatguidadig.blogg.se

Kuriosa om mig; Jag älskar historia så därför känns det extra mäktigt att jag blev döpt till namnet Petra! Visste du att Petra betyder sten på grekiska? Och att Petra även är en stad i Jordanien, som sedan 2007 räknas till ett av jordens 7 underverk? Petra är med andra ord ett mäktigt namn, och jag bär det med stolhet och glädje! Jag kommer från Norrland och är bosatt i huvudstaden. Att följa mitt hjärta är lika viktigt för mig som att andas. Att få bo på en plats där jag får massor med inspiration likaså! Tänk vad härligt att bli fylld av kärlek bara genom att gå ut genom dörren! Det är vad Stockholm gör med mig! Något annat som gör mig glad är att kommunicera och inspirera genom det skrivna ordet! Så en dag i juli 2015 slog jag två flugor i en smäll, och startade bloggen låt hjärtat guida dig. Jag har även funnit glädjen i instagram. Följ mig på: PeTHra9

Att vakna upp till detta:

Kategori: Allmänt

 
Blå himmel och sol och fågelkvitter från trädet rätt utanför mitt fönster. Jag blir alldeles fylld av värme och kärlek och tacksamhet! Jag öppnar fönstret och andas djupt och bara drar in vårluften och fylls av liv!
 
 
Jag sitter och dricker morgoncappuccino ur en italiensk kaffekopp. Jag hyr ju av en italiensk familj och det är helt underbart! Inredningen är italiensk och varm och matchar mig i själ och hjärta! Jag har länge haft en inre dragning mot Italien. Fråga mig inte varför för jag har ingen direkt anknytning dit, men allt började nog med att jag såg Gudfadernfilmerna en helg i 2006. Jag blev djupt berörd av den triologin, och sen den helgen har mitt hjärta klappat väldigt varmt för Italien. Allt som är Italien, gott kaffe, maten, kvalitetstänket kring det mesta helt enkelt! Och den spännande kulturen och härliga, varma människor som pratar med hela kroppen! Liv! Rörelse! Värme! Lust! Passion! Det är bara fantastico! Jag har en dröm om att resa till Sicilien och kanske en dag skaffa ett hus där! Rom vill jag också besöka! Sitter i detta nuet med mitt kaffe och drömmer mig bort till Italien. Och samtidigt är det ingen annanstans än i Stockholm, på Östermalm som jag hellre vill vara just nu. Just nu är livet väldigt tryggt, harmoniskt och rikt och det känns underbart. Jag är precis där jag ska vara. Och jag är så nöjd och tacksam för mitt liv. Allt jag har och är och som jag själv skapar, ett steg i taget varje dag. Och hur jag älskar att sitta och skriva ner mina tankar. Just nu skriver jag ner vad som är viktigt för mig i livet. I relationer och vardagen är trygghet, harmoni och kärlek tre väldigt viktiga grundstenar. Transperans, ärlighet och vänlighet likaså. Inspiration, frihet och kreativitet är mitt livselixir och den ger min inre konstnärssjäl luft under vingarna och lycka! I kyrkan och i meditation finner jag min ro, inre kärna och balans. Naturen och träningen gör mig stark och lugn och glad. Relationer med likasinnade och massa härliga samtal, busiga äventyr,kärlek och kramar gör mitt hjärta mjukt, tryggt och välmående! Och för att inte tala om ekonomisk trygghet! Tack gode gud för att jag bor i ett land som har ett socialt och ekonomiskt skyddsnätverk för sina medborgare! Det är så fint att påminna sig själv om detta. Jag läste just blogginlägget högt för mig själv och tårar började rinna. Det berör mig på djupet och det känns så vackert! Tack!
Kommentera inlägget här: