lthjrtatguidadig.blogg.se

Kuriosa om mig; Jag älskar historia så därför känns det extra mäktigt att jag blev döpt till namnet Petra! Visste du att Petra betyder sten på grekiska? Och att Petra även är en stad i Jordanien, som sedan 2007 räknas till ett av jordens 7 underverk? Petra är med andra ord ett mäktigt namn, och jag bär det med stolhet och glädje! Jag kommer från Norrland och är bosatt i huvudstaden. Att följa mitt hjärta är lika viktigt för mig som att andas. Att få bo på en plats där jag får massor med inspiration likaså! Tänk vad härligt att bli fylld av kärlek bara genom att gå ut genom dörren! Det är vad Stockholm gör med mig! Något annat som gör mig glad är att kommunicera och inspirera genom det skrivna ordet! Så en dag i juli 2015 slog jag två flugor i en smäll, och startade bloggen låt hjärtat guida dig. Jag har även funnit glädjen i instagram. Följ mig på: PeTHra9

Fyra ting om mig:

Kategori: Allmänt

 
1.Den här donnan har truckkörkort! Ja, men på riktigt! Ha,ha! Jag tog det i Oslo år 2000 då jag jobbade på olika lager genom Manpower. Har dock tyvärr slarvat bort kortet i en av alla flyttar, men kunskapen sitter i ryggmärgen. En frisör med truckkörkort?! Ja men hur otippat? Och hur ballt? (Mitt id-kort för gesällbrevet har jag iallafall fortfarande kvar!) 
 
 
2. Jag har gästbloggat om min psykiska ohälsa för Vårdguiden under 8 månader. När då och hur det kom sig? Jo året var 2011 och jag bodde i Stockholm och pluggade sociologi på SU. Jag hade mycket ångest under den perioden och hade haft det under flera år. Det påverkade mig på ett begränsande vis i livet och jag insåg att jag behövde hjälp. Så jag tog modet till mig och blev medlem i en ideell förening för människor med ångest. ÅSS heter föreningen och där fick jag enormt mycket stöd och hjälp att bearbeta min ångest. Så. Himla. Bra. Att möta likasinnade (ja, helt vanliga människor) i samtalsgrupp och dela erfarenheter har varit otroligt värdefullt för mitt läkande! Och så en oktoberdag kom en förfrågan till ÅSS kontor, om någon medlem skulle vilja blogga och dela sin historia hos Vårdguiden. Jag i min tur fick detta mail vidarebefordrat av ÅSS och kände på en gång att detta var min grej. Så jag skrev ett mail till Vårdguiden om min bakgrund och varför dem skulle välja mig. Och tänk, jag fick jobbet!
 
 
 
Blev. Så. Himla. Glad! Att gästblogga var ett väldigt spännande, ärofyllt och givande jobb! Just att få omvandla mitt eget tunga mörker till att hjälpa och stötta andra människor och normalisera ångest. Så fint! Och det kändes så värdigt och fint att få tjäna pengar på det jag älskar! Nämligen att inspirera och hjälpa andra genom mina egna erfarenheter och det skrivna ordet. Friheten att jobba från en laptop är ju exakt det jag vill göra, för det passar min personlighet! Att kunna ta med mig mitt jobb och kunna befinna mig varsomhelst i världen, samtidigt som jag hjälper och inspirerar! Drömmen! Japp! Ovannämda ÄR mitt drömjobb! 
 
 
3. Jag blir glad av att resa. Mest är det nog känslan av att vara på väg, och mest älskar jag att åka tåg när jag reser. Det väcker något drömmigt inuti mig att se landskapet susa förbi. Och jag lyssnar gärna på någon peppig musik som typ Beyonce, Lady Gaga, Christina Aguilera, Ariana Grande, Ellie Goulding, Jess Glynne, för att riktigt mysa in mig i min resbubbla. Ja, eller så skriver jag ner det som bubblar inuti mig, typ mål och drömmar som jag vill realisera! På fotot ovan är jag på tåget från Ö-vik till Umeå för att flyga mot Arlanda och vidare mot Oslo! Sommaren 2015! Livet på en pinne!
 
 
4. Och jag älskar bananer! Ja eller frukt och bär i huvudtaget! Jordgubbar, hallon, blåbär, smultron, vattenmelon, kiwi, ananas, cocosnötter, dadlar, apelsiner för att nämna några favoriter! Läskande! 
 
 
Lägg till min nya favorit Propud i smaken vanilj, choklad eller karamell och vi snackar perfektion! Yammi!
Kommentera inlägget här: