lthjrtatguidadig.blogg.se

Kuriosa om mig; Jag älskar historia så därför känns det extra mäktigt att jag blev döpt till namnet Petra! Visste du att Petra betyder sten på grekiska? Och att Petra även är en stad i Jordanien, som sedan 2007 räknas till ett av jordens 7 underverk? Petra är med andra ord ett mäktigt namn, och jag bär det med stolhet och glädje! Jag kommer från Norrland och är bosatt i huvudstaden. Att följa mitt hjärta är lika viktigt för mig som att andas. Att få bo på en plats där jag får massor med inspiration likaså! Tänk vad härligt att bli fylld av kärlek bara genom att gå ut genom dörren! Det är vad Stockholm gör med mig! Något annat som gör mig glad är att kommunicera och inspirera genom det skrivna ordet! Så en dag i juli 2015 slog jag två flugor i en smäll, och startade bloggen låt hjärtat guida dig. Jag har även funnit glädjen i instagram. Följ mig på: PeTHra9

Hej helkropp

Kategori: Allmänt

 
Jag speglar mig sällan i helkropp hemma. Spegeln hänger nämligen på en konstig plats i hallen. Men idag plockade jag ner den för att fota mig i helkropp. Jag har länge haft en väldigt skev bild av hur jag ser ut faktiskt. Det hänger ihop med år av ätstörningar och dålig självkänsla. Men det är ju nya tider nu och det jag ser i spegeln idag ser starkt och sunt ut (Klart, om jag ska gå in och peta så önskar mig en mer definierad midja, och mindre fett om magen och triceps, men annars är det bra) Jag jobbar ju på att få ordning på min ätstörninig och mitt sockerberoende. Att utesluta raffinerat socker går över förväntan. Har inte köpt eller ätit smågodis på 15 dagar nu, så det är jättebra. Därimot så överäter fortfarande och det är ett arbete jag måste sköta parallellt. Det är fan inte alltid lätt livet alltså! Men jag måste ta en sak i taget nu helt enkelt. Och ge mig själv tid att hamna i balans med allt. Det kommer bli bra och gå till sig. Tids nog! ( och ja, aventsljusstaken är kvar ännu! Ha,ha! Men det blir ju så mysig belysning av den! I love x-mas!  ha,ha)
 
 
Humor och självdistans är tack och lov min bästa följeslagare i livet! Dessa egenskaper hjälper mig igenom allt tungt jag varit och ska igenom. Ut på andra sidan starkare, friskare och mer i balans är målet.
Kommentera inlägget här: