lthjrtatguidadig.blogg.se

Kuriosa om mig; Jag älskar historia så därför känns det extra mäktigt att jag blev döpt till namnet Petra! Visste du att Petra betyder sten på grekiska? Och att Petra även är en stad i Jordanien, som sedan 2007 räknas till ett av jordens 7 underverk? Petra är med andra ord ett mäktigt namn, och jag bär det med stolhet och glädje! Jag kommer från Norrland och är bosatt i huvudstaden. Att följa mitt hjärta är lika viktigt för mig som att andas. Att få bo på en plats där jag får massor med inspiration likaså! Tänk vad härligt att bli fylld av kärlek bara genom att gå ut genom dörren! Det är vad Stockholm gör med mig! Något annat som gör mig glad är att kommunicera och inspirera genom det skrivna ordet! Så en dag i juli 2015 slog jag två flugor i en smäll, och startade bloggen låt hjärtat guida dig. Jag har även funnit glädjen i instagram. Följ mig på: PeTHra9

Jag bygger självkänsla

Kategori: Allmänt

 
Att se mig själv med nya ögon måste vara så nära det bara går att pånyttfödas. Att åter känna den där sunda självkärleken som jag per automatik och vilkorslöst gjorde som bebis. Tänk att jag äntligen börjar se (och känna) hur år av självförakt och kroppskomplex bara tvinar bort. Det liksom rinner av mig och ur mig. Det behövs inte längre. Jag behöver självkärlek och jag välkomnar den. Jag omfamnar och uppskattar mig själv och min kropp på ett vis som jag nog aldrig förr gjort. Och den här processen är lite ovan men så vacker, så underbar och väldigt emotionell för mig. Och det är oberoende av vad andra tycker. Det är SÅ fint! Och jag vet att det alltid kommer att finnas blandade åsikter om mig, men att det inte bestämmer mitt eget värde. Jag bestämmer. Och den processen är ovan, inte enkel och den är livslång. Vissa tycker att jag är vacker. Andra inte. Vissa älskar mig. Andra inte. Ok. Det är ok.
 
 
Jag kan absolut känna mig fulsnygg ibland. Som på fotot ovan. Snygg och ful. Helt ok. Och tänk, det vi själva inte tycker om hos oss själva, tycker andra är något av det vackraste med oss. Ja läs igen och förstå det magiska i den meningen! Och förstå vilken nyckel till frihet och kärlek att andras mening och åsikt inte spelar någon roll faktiskt. För det viktigaste är min och din egen mening och känsla om oss själva, vårt utseende och kropp. Att lära sig att älska sig själv 100%. Även det vi tidigare skämts för. Det är så stort att jag knappt greppar det! Och framförallt är det befriande och livsbejakande! Det är att ta små babysteps varje dag men det är samtidigt BIG steps! 
 
 
 Embrace yourself a 100% 💖 💖

KOMMENTARER:

  • Kamilla säger:
    2016-02-22 | 22:12:32

    så fin du är ! <3

  • Kamilla säger:
    2016-02-22 | 22:13:32

    så fin du är ! <3

  • lthjrtatguidadig.blogg.se säger:
    2016-02-22 | 23:30:55
    Bloggadress: http://lthjrtatguidadig.blogg.se/

    Tack Kamilla 💖

  • Sara säger:
    2016-02-26 | 17:38:36
    Bloggadress: http://sjalvkarlek.blogg.se

    Bra skrivet <3

  • lthjrtatguidadig.blogg.se säger:
    2016-02-27 | 09:01:07
    Bloggadress: http://lthjrtatguidadig.blogg.se/

    Tack snälla Sara! Och vilken fin blogg du har! Denna ska jag absolut djupdykning mer i 💖 Kram och ha en härlig lördag!

Kommentera inlägget här: