lthjrtatguidadig.blogg.se

Kuriosa om mig; Jag älskar historia så därför känns det extra mäktigt att jag blev döpt till namnet Petra! Visste du att Petra betyder sten på grekiska? Och att Petra även är en stad i Jordanien, som sedan 2007 räknas till ett av jordens 7 underverk? Petra är med andra ord ett mäktigt namn, och jag bär det med stolhet och glädje! Jag kommer från Norrland och är bosatt i huvudstaden. Att följa mitt hjärta är lika viktigt för mig som att andas. Att få bo på en plats där jag får massor med inspiration likaså! Tänk vad härligt att bli fylld av kärlek bara genom att gå ut genom dörren! Det är vad Stockholm gör med mig! Något annat som gör mig glad är att kommunicera och inspirera genom det skrivna ordet! Så en dag i juli 2015 slog jag två flugor i en smäll, och startade bloggen låt hjärtat guida dig. Jag har även funnit glädjen i instagram. Följ mig på: PeTHra9

Saturdays message:

Kategori: Allmänt

 
På mitt kylskåp hänger dessa goa budskap! Den gula lappen (inklusive en banan) fick jag på Stureplan en tidig morgon i november. Jag var på väg till min doktor för första gången och mådde väldigt dåligt psykiskt och fysiskt (blev samma dag sjukskriven som utbränd med ångest och depression) Jag minns att jag blev helt varm i hjärtat av både gesten och budskapet på den gula lappen! Precis den medmänskliga omtanken jag behövde där och då, och jag minns att jag tänkte -  ja, nu kan det bara bli bättre! Så den gula lappen betyder mycket för mig!
 
 
Den rosa lappen hittade jag nyligen liggandes och skräpa på Odengatan, under en kvällspromenad denna vecka! Blev väldigt glad av budskapet och lät den följa med mig hem! Nu pryder dessa två mitt kylskåp och det gör mig både varm i hjärtat och tacksam varje dag! Annars då denna lördag?Well, funderar (as I speak) på att åka iväg och träna strax. Är något seg just nu, he,he! Annars får det bli träning efter fikan som jag har inbokad med en kompis på stan om några timmar. Sen får livet guida mig vidare hur lördagen utvecklar sig! Fritt, frihet och busiga äventyr är viktiga ledord för min lycka! 
 
Kommentera inlägget här: