lthjrtatguidadig.blogg.se

Kuriosa om mig; Jag älskar historia så därför känns det extra mäktigt att jag blev döpt till namnet Petra! Visste du att Petra betyder sten på grekiska? Och att Petra även är en stad i Jordanien, som sedan 2007 räknas till ett av jordens 7 underverk? Petra är med andra ord ett mäktigt namn, och jag bär det med stolhet och glädje! Jag kommer från Norrland och är bosatt i huvudstaden. Att följa mitt hjärta är lika viktigt för mig som att andas. Att få bo på en plats där jag får massor med inspiration likaså! Tänk vad härligt att bli fylld av kärlek bara genom att gå ut genom dörren! Det är vad Stockholm gör med mig! Något annat som gör mig glad är att kommunicera och inspirera genom det skrivna ordet! Så en dag i juli 2015 slog jag två flugor i en smäll, och startade bloggen låt hjärtat guida dig. Jag har även funnit glädjen i instagram. Följ mig på: PeTHra9

Tack bästa kompisbyrån!

Kategori: Allmänt

 
Idag har detta busfröet varit ute på äventyr! Har nämligen fikat med en splitterny vän från Spanien! SÅ himla kul! Hur det började? Häng med så ska jag berätta! Då jag är relativt nyåterinflyttad i Stockholm, så är mitt sociala nätverk ganska litet. Jag har några hjärtliga, varma och fantastiska vänner som jag verkligen håller kär, men det finns plats för flera. Så hur göra? Eftersom jag är troende så har jag bett min högre kraft om vägledning och hjälp med detta. Så en dag för 2 veckor sedan fick jag nys om Kompisbyrån. Det var en bekant på Facebook som hade lagt ut en länk och jag surfade in på länken.
 
 
 
 
 
Kompisbyrån är en ideell förening som matchar ihop människor som är nyinflyttade från andra länder med svenskar. För att hjälpa nyanlända att bli mer integrerade i det svenska samhället, och för att ge dem möjlighet och hjälp att öva på svenskan. Jag kände DIREKT att detta var rätt forum för mig! Jag älskar ju språk, andra kulturer, att få inspirera och kommunicera och att i gengäld bli inspirerad! Så jag anmälde mig som fikakompis och fick som svar att dem skulle starta sökningen efter en matchande vän ASAP.
 
 
I söndags kom svaret och idag fikade vi! Det var så himla pirrigt innan och SÅ kul att lära känna varandra! Min fikakompis kommer som sagt från Spanien, och det är ju en sådan guldmatch, med tanke på min passion för det spanska språket, kulturen och människorna (jag har bland annat bott och pluggat spanska i Benalmadena) Så vi pratade först lite om allt möjligt och sedan övade vi på spanska och svenska! Jag glömde verkligen tid och rum och var som ett barn på julafton! Så himla roligt och vi matchade varandra i personlighet helt perfekt! Kompisbyrån har gjort ett kanonjobb måste jag säga! Mycket imponerande! Min magkänsla efter vår fika är så fin och jag ser framemot nästa gång vi ses! Shit vad modiga vi har varit båda två idag! Man måste våga för att vinna! Put yourself outthere peeps!
Kommentera inlägget här: