lthjrtatguidadig.blogg.se

Kuriosa om mig; Jag älskar historia så därför känns det extra mäktigt att jag blev döpt till namnet Petra! Visste du att Petra betyder sten på grekiska? Och att Petra även är en stad i Jordanien, som sedan 2007 räknas till ett av jordens 7 underverk? Petra är med andra ord ett mäktigt namn, och jag bär det med stolhet och glädje! Jag kommer från Norrland och är bosatt i huvudstaden. Att följa mitt hjärta är lika viktigt för mig som att andas. Att få bo på en plats där jag får massor med inspiration likaså! Tänk vad härligt att bli fylld av kärlek bara genom att gå ut genom dörren! Det är vad Stockholm gör med mig! Något annat som gör mig glad är att kommunicera och inspirera genom det skrivna ordet! Så en dag i juli 2015 slog jag två flugor i en smäll, och startade bloggen låt hjärtat guida dig. Jag har även funnit glädjen i instagram. Följ mig på: PeTHra9

Tacksamhetsövning 7:e Mars

Kategori: Allmänt

 
1. Att jag får sova tills jag vaknar. Är verkligen ingen morgonmänniska. Jag behöver mycket tid att ta det lugnt och vakna i min egen takt på morgonen. Jag mår så dåligt av tidiga mornar och det är något som bara stressar mig. Jag funkar så och det både respekterar jag och tar hänsyn till! Vid klockan 10 börjar jag bli mig själv, glad och harmonisk och pigg. Jag följer inte A-4 samhällets norm i detta det vet jag. Jag vet även att det är många systrar och bröder outthere som följer min sovklocka. Och jag hoppas att samhället och fler arbetsgivare i framtiden kan anpassa sig mer efter oss sjusovare också. Vi är oftast förbaskat kreativa och effektiva på kvällen. We get shit done, bara inte på tidiga mornar. Jag vill ha ett samhälle som tar hänsyn till att människor fungerar olika och anpassar sig efter det. Vi skulle nog få mer effektiva samhällsmedborgare med den flexibiliteten tänker jag. Detta fick mig just att inse att en sådan arbetsgivare söker jag! Sweet! ☺
  
 
 2. Att vi lever i en demokrati med ett rättssystem som fungerar bättre än i USA. Såg nämligen en dokumentär igår på SVT "Tio skott -en tonårings död". Mycket sevärd och sätter livet och (o)rättvisa i perspektiv.
 
 
3. Att jag har friheten att rösta och yttrandefrihet som många länder och människor ännu inte har.
Kommentera inlägget här: