lthjrtatguidadig.blogg.se

Kuriosa om mig; Jag älskar historia så därför känns det extra mäktigt att jag blev döpt till namnet Petra! Visste du att Petra betyder sten på grekiska? Och att Petra även är en stad i Jordanien, som sedan 2007 räknas till ett av jordens 7 underverk? Petra är med andra ord ett mäktigt namn, och jag bär det med stolhet och glädje! Jag kommer från Norrland och är bosatt i huvudstaden. Att följa mitt hjärta är lika viktigt för mig som att andas. Att få bo på en plats där jag får massor med inspiration likaså! Tänk vad härligt att bli fylld av kärlek bara genom att gå ut genom dörren! Det är vad Stockholm gör med mig! Något annat som gör mig glad är att kommunicera och inspirera genom det skrivna ordet! Så en dag i juli 2015 slog jag två flugor i en smäll, och startade bloggen låt hjärtat guida dig. Jag har även funnit glädjen i instagram. Följ mig på: PeTHra9

What would you do...

Kategori: Allmänt

 
 
 
...if money was no object? Den frågan är bra att ställa sig, om en står vid ett vägskäl i livet och är villrådig, missmodig eller uppgiven. Handen på hjärtat nu! Låt oss erkänna att pengar (typ bristen på) kan vara en orsak till att en blockerar sin egen lycka och framgång. Vi tänker begränsande tankar som typ: "Jag har inte råd att lämna relationen som gör mig olycklig på grund av ekonomin". Eller:  "Jag har inte nog med pengar till min drömresa, eller att få uppfylla drömmen om den målarkursen". "Jag har inte råd att gå den utbildningen". "Jag har inte nog ekonomisk trygghet för att våga satsa på att starta eget företag". Och. Så. Vidare. Ja, många av oss (inklusive mig själv) sätter upp hinder och ser inte möjligheterna.
 
 
 
Men det finns alltid möjligheter i varje situation i livet. Det gäller att gå ur sina egna tankefällor och att våga tänka annorlunda, nytt och kreativt!  Det kan hjälpa med att ta en ny väg hem från jobbet för att väcka den sovande invanda hjärnan att tänka nytt. Nya vyer och platser väcker iallafall min kreativitet.  Så om en vill veta vart nästa steg i livet ska riktas, eller vart en har sitt hjärta eller sin passion i livet, typ yrkesmässigt, förhållandemässigt eller fritidsmässigt. Våga tänk nytt. Våga bryta mönster. Och fråga i sammaveva vad du skulle gjort om pengar inte var ett hinder. Testa och skriv ner frågan och svaren och inse att just den frågan kan ge fina ledtrådar till att ta steget mot att förverkliga drömmen. Vad har du att förlora? Ett myrsteg i taget bygger ju en hel myrstack tillslut.  Så vad drömmer du innerst inne om att manifestera i livet? Och vilka tankar hindrar dig? Jag brukar tänka- "if you can dream it you can live it", och där vill jag lägga mitt fokus, för det känns SÅ hoppfullt!
 
 
-Never give up on your dreams!
Kommentera inlägget här: